Ceria Pagi Bersama Aura Seri

Sabtu, 14 Jun 2008

14 Jun 2008. Pada jam 7.00 pagi terus teringat mahu membeli akhbar Berita Harian. Dari zaman sekolah rendah lagi, suka baca baca akhbar Berita Harian ini, terutama hari Sabtu dan Ahad. Ada sedikit dapat tahu erti hdiup yang berwarna-warni ini.

Terus ke pasar tani berdekatan flat. Sampai sahaja memang sudah ramai mahu membeli akhbar pilhan masing-masing. Tangan terus mencapai akhbar Berita Harian dan membayar kepada Pak Cik Paper RM1.50.

Terus menuju ke taman berdekatan dan duduk di bangku diperbuat daripada marmar. Sungguh selesa dan nyaman pagi itu. Macam biasa baca terus dari muka surat awal. Ada yang menarik perhatian terus dibaca , ada yang dibaca sepintas lalu sahaja.

Semasa membuka ruangan sastera dan terpampang buku Salju Sakinah beserta gambar Zaid Akhtar. Tangan ligat mahu SMS beliau, SMS sahaja.

"Salam, pasti tuan sudah baca SS di Berita Harian hari ini," SMS dikirim... sent dan exit (aturan di handphone)

Zaid Akhtar terus sms ucap terima kasih. Gembira lagi.

Jam sudah menunjukkan jam 8.00 pagi, terus teringat belum mandi semasa turun tadi. Pagi ini perlu pergi ke Perpustakaan Negara Malaysia (PNM). Program ramah mesra bersama penulis. Salina Ibrahim dan Nisah Haron.

Perlu sedia di PNM jam 9.00 pagi, sempat lagi....

Bersiap mandi dengan aura seri.....

Berapa banyak agaknya perkataan Berita Harian pada entri ini?

1 ulasan:

Zaid Akhtar berkata...

Tuan,
di sini ada juga ulasan pembaca yg agak menarik ttg Salju Sakinah.

http://wlaanda.blogspot.com/